Friday 16 October 2015

HomePlay : No Cost/Low Cost Toddler Activities at home 零花费/低花费的幼童活动 (2)

If not mistaken, all the activities below is inspired by Mummy @senapiril from instagram. She always using simple/upcycle materials for her child and i'm really impressed by her creativity.
我在Instagram里关注了Mummy @senapiril ,很多时候我都是完全看不懂她的文(这位妈妈好像是来自Istanbul),可是她的照片都是简单明了的。而且,她多是采用一些随手可得又或是一些再循环的材料,所以准备起来也很容易。我常在孩子午睡时准备一个小游戏,那么她起来就可以进行,Mummy senaipiril的游戏就常是我的选择~
 
 
Straw Bead Activity 吸水管串珠游戏
 
material : straw, paper
draw few beading patterns on paper, and children can try on beading follow patterns provided
keep all the materials inside a ziplock bag and it will be another space saving+light weight busy bag
 
在纸卡上画出一些串珠款式让孩子依照图来进行串珠。所以材料都是轻量级兼毫不占位,将它们收纳入ziplock bag就是另一个很好带的Busy Bag. 
 


Track Repairing Game 道路修复小游戏
 
Actually i don't know how to name this game and how to explain to my girl when she asked, "Mummy, what is this for?". Then, i told her, "oh, part of the track was missing, you need to help to repair it so that cars can go through." Chen like this game very much, and requested for more, all right, next time ya! :p
 
我其实不只如何为这个游戏命名。后来想起来游戏时孩子问,妈妈这是什么呀?我一时不知如何向她解释,就随口说,哦,这些是坏了的道路,你帮忙修补一下好吗?那么车子才能通过呀!就这样,取得这个名字。晨很喜欢,完成后说还有,但是我只准备了一张。所以,下次啊! XD


Straw Maze 吸水管迷宫

Strengthen fine motor skill
Hand eye coordination practice
build up patience and problem solving skills


其实也不一定是迷宫,孩子们也可以发挥创意自行串绳。
将吸水管剪成小段,用透明胶纸贴在纸卡上面,再将一条绳线固定在纸卡上即可。
材料都很简单,一般家庭都会有,我看到 instagram里的分享后马上就动手做咯~

 



Happy Trying!

2 comments :